Firmy, organizace, veřejná správa
Jako právnické osoby vystupují jakékoliv organizace, které chtějí nechat vydat certifikáty pro své zaměstnance. Právnická osoba si nejprve připraví nezbytné podklady. Na pracovišti České pošty dojde během jedné návštěvy k uzavření smlouvy, zavedení do systému PostSignum a vydání certifikátu. Smlouva se uzavírá převážně na dobu neurčitou. Na základě jedné smlouvy je možné vydat libovolné množství certifikátů.
Zástupce organizace
1. Smlouva o poskytování certifikačních služeb
Organizace uzavře s Českou poštou smlouvu o poskytování certifikačních služeb.- Ve smlouvě jsou uvedeny tzv. pověřené osoby, které budou dále organizaci vůči PostSignum zastupovat.
- Smlouva se uzavírá převážně na dobu neurčitou. Na základě jedné smlouvy je možné vydat libovolné množství certifikátů.
- V seznamech jsou uvedeni jednotliví zaměstnanci a certifikáty, o něž budou žádat.
- Po zavedení seznamů žadatelů do systému PostSignum mohou být zaměstnancům vydány stanovené certifikáty.
Dokumenty ke stažení:
- Smlouva o poskytování certifikačních služeb: (pdf, 170 kB)
- Údaje pro vydání certifikátu (pdf, 120 kB)
- Úvodní list (pdf, 80 kB)
- Ostatní formuláře (změna smlouvy)
2. Uzavření smlouvy a vydání certifikátu na pobočkách České pošty se službou Czech POINT
Na pobočku České pošty se službou Czech POINT (xls, 780kB) je třeba přinést:
- pověřená osoba nebo statutární zástupce předkládá
- vyplněnou smlouvu o poskytování certifikačních služeb - 2 výtisky podepsané statutárním zástupcem organizace
- doplněné údaje pro vydání certifikátu (seznamy žadatelů o certifikát) společně s úvodním listem
- doklad o IČ (pokud je PO/PFO zapsána v obchodním nebo živnostenském rejstříku, nemusí doklad o právní subjektivitě předkládat) nebo jiný doklad Seznam nejběžnějších dokladů podnikatelských subjektů (pdf, 37 kB)
- doklad o jmenování statutárního zástupce pokud není uvedeno ve výpisu z obchodního rejstříku
- žadatel o certifikát
- jeden osobní doklad - v případě občanů České republiky občanský průkaz nebo cestovní pas.
- poštovní certifikační poukázku pro vydání certifikátu zdarma (pouze pokud tuto poukázku vlastníte a chcete ji uplatnit)
- vygenerované ID žádosti o certifikát.
3. Instalace vydaného certifikátu
Zaměstnanec organizace - pouze vydání certifikátu
1. Vydání certifikátu na pobočkách České pošty se službou Czech POINT
Na pobočku České pošty se službou Czech POINT (xls, 780kB) je třeba přinést:
- jeden osobní doklad - v případě občanů České republiky občanský průkaz nebo cestovní pas.
- poštovní certifikační poukázku pro vydání certifikátu zdarma (pouze pokud tuto poukázku vlastníte a chcete ji uplatnit)
- vygenerované ID žádosti o certifikát.