Fyzické osoby
Jde o fyzické osoby, které nevyvíjejí podnikatelskou činnost a nemají přiděleno IČ. Nepodnikající fyzická osoba si nejprve připraví podklady pro uzavření smlouvy a vydání certifikátu. Na kontaktním místě České pošty dojde během jedné návštěvy k uzavření smlouvy, zavedení do systému PostSignum a vydání certifikátu. Za vydaný certifikát se platí v hotovosti.
Elektronický občanský průkaz - vydaný od 1.7.2018
Elektronický občanský průkaz - vydaný do 30.6.2018
1. Smlouva o poskytování certifikačních služeb
Fyzická osoba uzavře s Českou poštou smlouvu o poskytování certifikačních služeb.- Smlouva se uzavírá převážně na dobu neurčitou. Na základě jedné smlouvy je možné vydat libovolné množství certifikátů.
- K vydání certifikátů je nutné dodat údaje pro vydání certifikátů (seznam žadatelů o certifikát)
Dokumenty ke stažení:
- Smlouva o poskytování certifikačních služeb: (pdf, 120 kB)
- Údaje pro vydání certifikátu (pdf, 110 kB)
- Ostatní formuláře (změna smlouvy)
2. Vydání certifikátu na pobočkách České pošty se službou Czech POINT
Na pobočku České pošty se službou Czech POINT (xls, 780kB) je třeba přinést:
- pro vydání certifikátu se musí žadatel o certifikát dostavit osobně. Není možné zplnomocnit svého zástupce.
- vyplněnou smlouvu o poskytování certifikačních služeb - 2 výtisky
- doplněné údaje pro vydání certifikátů (seznam žadatele o certifikát)
- Dva osobní doklady - v případě občanů České republiky jako primární doklad občanský průkaz nebo cestovní pas a jako sekundární doklad jeden z těchto dokladů: občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, průkaz ZTP, ZTP/P a TP nebo rodný list.
- poštovní certifikační poukázku pro vydání certifikátu zdarma (pouze pokud tuto poukázku vlastníte a chcete ji uplatnit)
- vygenerované ID žádosti o certifikát.